Cu siguranta reparatiile de componete Diesel au luat amploare in utimii ani piata din Romania, iar multi dintre actorii acestui domeniu au putut confirma calitatea si seriozitatea pe care o sustin. Un astfel de actor sunt noi, West Tech Diesel din Arad, atelier in parteneriat Romano - German cu peste 15 ani de experienta si inca ne continuam treaba cu aceiasi pasiune. Punctele forte ale noastre sunt echipa bine pregatita si tehnica de care dispunem.
Orice defect are si o cauza, din acest motiv dorim sa ii instruim pe clientii nostri, atat mecanicii auto cat si cleintii finali, asupra situatilor complexe care pot duce la defectarea injectoarelor / pompelor de injective / turbinelor / filtrelor DPF. Toate aceste sisteme sunt conectate intre ele.
Combustibil de slaba calitate sau cu contaminari va pot afecta componentele din care motorul este compus. Injectoarele sunt piesele cu cel mai inalt grad de precizie din tot motorul, iar turbosuflanta este ce-a mai solicitata componenta de pe motor. Oricare din aceste 2 sisteme nu isi indeplineste sarcina, apar probleme la filtrele DPF. Chiar si modul de condus iti afecteaza starea generala al motorului.
Picurarea diuzelor si returul marit al injectoarelor sunt cele mai commune defecte la aceste piese. In aceste situatii poate fi vorba de uzura normala (200.000 – 300.000 km) sau de uzura premature cauzata de impuritati in motorina care ajunge in pompe si injectoare. Pentru a identifica si rezolva corect problemele pe piesele clientilor, este necesar de o echipa bine pregatita si de scule de lucre specific domeniului Diesel.
Reglajul debitului de absorbtie a turbosuflantei se executa pe standuri denumite Flowbench. indiferent daca turbosuflanta este dotata cu actuator vacumatic sau cu actuator electronic.
Adaptarea actuatoarelor electronice Hellas, Siemens VDO sau Mitsubishi, prezente pe turbosuflante, este posibila pe standul de reglaj Turbosuflante din atelierul nostru.
Efectuam un test special presiune, aplicat centrului turbosuflantei, pentru a observa posibile pierderi de ulei pe partea de evacuare sau admisie aer.
In mare parte am observat ca este mare nevoie sa se resolve cauzele care a provocat defectul pe motor. Aici putem da exemple de cum sunt legate cele 3 sisteme intre ele si cum se afecteaza unul pe celalalt:
Cauze interconectate:
a. Condus subturat, prin oras -> depunere funingine in DPF si Turbosuflanta -> blocare sau defect de turbine / DPF sau defect total al motorului din cauza de regenerari automate / fortate sau o turbosuflanta defecta poate duce la defectarea motorului daca arunca mult ulei pe admisie sau evacuare
b. Eroare pe motor de la ceva sensor / clapete / EGR -> pana nu este remediate problema pe motor, nu se mai fac regenerari automate pe masina -> daca se circula o anumita perioada de timp cu aceste erori, atunci se poate relua lista de defecte de la punctual a.
c. Revizi de motor ne effectuate la timp sau cand se fac revizi se pun filter si uleiuri ieftine -> se reia lista de defecte de la punctual a.
d. Motorina slaba care iti provoaca uzura la injectoare -> injectoarele defecte nu atomizieaza correct motorina, ca urmare apar depuneri de calamine in tot motorul (Turbina, EGR, DPF)
e. Motorina slaba care inca nu a uzat sistemul de injectie, dar se depune in DPF -> DFP-ul incarcat solicita regenerari. Daca regenerarile nu sunt effectuate corespunzator, atunci apar urmatoarele situatii: Se poate defecta turbine deoarece aceasta este supusa la temperature inalte sau procesul de regenerare poate provoca sa iti ajunga motorina in ulei si sa iti dilueze uleiul de motor -> uzura premature la motorul intreg.
f. Ulei de la turbosuflanta in DPF -> uleiul blocheaza total DPF si ulterior apar defectele de la punctul e.
Avem placerea de a oferi un serviciu profesionist in materie de readucere in parametri normali de functionare a filtrelor de particule.
Pentru a obtine rezultate foarte bune am dezvoltat un process foarte riguros, compus din urmatorii pasi:
- Constatare grad de incarcare prin vizualizare cu camera video / endoscop si masurare contrapresiune
- Dupa ce am comunicat starea DPF-ului catre client si au fost acceptate conditile, trecem mai departe la procedura de spalare:
a. Clatire cu apa la 75 grade C
b. Spalare 1 cu detergent ecologic (productie Danemarca)
c. Spalare 2 (se schimba sensul de curgere)
d. Spalare cu SPIT (suflari de presiune inalta, intermitente de aer cu apa)
e. Clatire cu apa limpede pana dispare orice urma de impuritati
f. Uscare cu aer cald
Pasii din procesul enuntat mai sus se pot repeat de cate ori consideram ca este necesar ca sa obtinem o curatare optima si o calitate cat mai inalta pentru clientii nostri
In acelasi timp, la primi pasi de curatare se va putea observa daca filtrul de particule sau catalizatorul este defect / crapat / topit, situatie in care acesta va trebui inlocuit, curatarea nu va face nici o imbunatatire.